Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU WWW.BONNDI.SK
1. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov
1.1 Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“ alebo „obchodné podmienky“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou
Obchodné meno: Eren Company s.r.o.
Sídlo: P. O. Hviezdoslava 2306/36, Topoľčany 955 01, Slovenská republika
Zapísaná v registri Okresného súdu Nitra, Oddiel Sro, Vložka číslo 45219/N
IČO: 51449676
DIČ: 2120916279
IČ DPH: SK 2120916279
Bankový účet: SK26 0900 0000 0051 4246 6757
Predávajúci je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/
(ďalej len „Predávajúci” alebo „Obchodník“) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaných Predávajúcim v Internetovom obchode Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto VOP a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
1.2. Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s názvom www.bonndi.sk (ďalej aj „Internetový obchod“).
1.3. Kontakt a adresa Predávajúceho je:
Eren Company s.r.o.
P. O. Hviezdoslava 2306/36
Topoľčany 955 01
Slovenská republika
Email: obchod@bonndi.sk
Tel. č.: + 421 949 864 765
1.4. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim.
1.5. Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového formulára využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
1.6. Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
1.7. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, ktoré konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa/ sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
1.8. Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto VOP rozumie zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a Kupujúceho, najmä využitím webového sídla prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
1.9. Produkty sú tovary alebo služby, ktoré sú určené na predaj a zároveň sú zverejnené na Internetovom obchode Predávajúceho.
1.10. Objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, ktorý obsahuje informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky Internetového obchodu s uvedením informácií o druhu a kvantite tovaru, celkovú cenu tohto tovaru a nákladov na jeho dodanie, spôsob platby a dodania spracovaný systémom Internetového obchodu.
1.11. Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Nitre pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č.: 037/772 02 16
fax č.: 037/772 00 24
email: nr@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.12. V prípade akýchkoľvek sťažností, alebo podnetov, tie spotrebiteľ môže adresovať aj priamo Predávajúcemu. Predávajúci odporúča spotrebiteľom, aby sťažnosti a podnety Predávajúcemu adresovali na emailovú adresu Predávajúceho: obchod@bonndi.sk. Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená do 10 pracovných od jej prijatia, pričom o jej vybavení Predávajúci informuje spotrebiteľa rovnakou formou, akou spotrebiteľ sťažnosť, alebo podnet Predávajúcemu doručil.
2. Objednávka tovarov a služieb a uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1. Pri Objednávke prostredníctvom Internetového obchodu postupuje Kupujúci tak, že vybraný tovar umiestni do košíka kliknutím „Pridať do košíka“. Nákupný košík následne obsahuje rekapituláciu Objednávky a možnosť uplatniť zľavový kupón. Kliknutím na „Pokračovať“ sa kupujúci dostane na podstránku objednávky, kde vyplní spôsob dodania a spôsob platby. V ďalšom kroku vyplní údaje o kontaktnej osobe, adresu pre doručenie a fakturačné údaje. Následne Kupujúci odošle objednávku kliknutím na „Objednať s povinnosťou platby“. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávku skontrolovať a prípadne ju opraviť.
2.2. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky produktov Kupujúcim realizované prostredníctvom elektronického objednávkového formulára, využitím Internetového obchodu, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami. Predávajúci informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov Kupujúcim, je objednanie spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to formou platby akú si zvolil Kupujúci.
2.3. Podmienkou platnosti Objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, požadovaných údajov a náležitostí vrátane telefonického kontaktu. Kupujúci je teda povinný vyznačiť v Objednávke správne svoje identifikačné údaje, ktoré umožnia Predávajúcemu kontaktovať Kupujúceho v prípade akýchkoľvek nezrovnalosti či nejasností pri vybavovaní Objednávky. Akákoľvek zmena údajov uvedených v už odoslanej Objednávke je možná iba so súhlasom Predávajúceho.
2.4. Po vykonaní objednávky zo strany Kupujúceho Predávajúci informuje Kupujúceho o prijatí objednávky zaslaním potvrdenia o prijatí objednávky elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú zadal Kupujúci. Potvrdenie o prijatí objednávky na účely objednávkového procesu nemožno považovať za uzatvorenie kúpnej zmluvy.
2.5. K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza záväzným potvrdením objednávky Kupujúceho, ktorú Kupujúci vytvoril v zmysle bodu 2.1. týchto VOP zo strany Predávajúceho, ktorý Kupujúcemu zašle záväzné potvrdenie objednávky (elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú zadal Kupujúci). K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza okamihom záväzného potvrdenia objednávky zo strany Predávajúceho.
3. Práva a povinnosť zmluvných strán
3.1. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho, pokiaľ nie je vo VOP alebo Kúpnej zmluve určené inak.
3.2. Predávajúci je povinný odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (napr. daňový doklad).
3.3. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar. Predávajúci si vyhradzuje právo overiť totožnosť kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru na svojich predajniach, a to najmä v prípadoch, kedy je dodávka tovaru kupujúcim platená vopred bezhotovostne platobnou kartou alebo prostredníctvom bankového prevodu.
3.4. Kupujúci je povinný:
- prevziať zakúpený alebo objednaný tovar, a v prípade osobného odberu tovaru na určenom odbernom mieste prevziať tovar v lehote 7 pracovných dní odo dňa odoslania informácie Predávajúceho o dostupnosti Tovaru,
- zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu podľa kúpnej zmluvy v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru, ak sa tieto uplatňujú.
4. Kúpna cena a platobné podmienky
4.1. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za Tovar, platnú v okamihu odoslania Objednávky Kupujúcim, v lehote podľa Kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru. Spolu s úhradou kúpnej ceny je Kupujúci povinný zaplatiť náklady na poštovné, náklady spojené s prepravou a balné, a to vo výške bližšie určenej v Objednávke.
4.2. Výška kúpnej ceny za tovar, ako aj výška poštovného, nákladov na prepravu a balné je uvedená na Internetovom obchode. Kúpna cena za Tovar uvedená v Objednávke, ako aj výška poštovného, nákladov na prepravu a balného, sú konečné.
4.3. Predávajúci môže zmeniť pred záväzným potvrdením Objednávky cenu tovaru uvedenú na Internetovom obchode pri Objednávkach všetkých tovarov v prípade zmeny právnych predpisov, zmene menových kurzov, pri výraznom náraste inflácie a zmene cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru, alebo pokiaľ zistí, že daná cena bola chybne uvedená. O tejto skutočnosti je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho. Predávajúci má pred potvrdením Objednávky povinnosť vyžiadať od Kupujúceho súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka. Kupujúci má v takomto prípade právo kúpnu zmluvu neuzavrieť.
4.4. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za tovar bezhotovostným prevodom na bankový účet Predávajúceho, online platbou kartou prostredníctvom platobnej brány, alebo formou dobierky v mieste dodania tovaru (pozn. v hotovosti alebo platobnou kartou podľa podmienok stanovených kuriérskou (prepravnou) spoločnosťou alebo poskytovateľom poštovej služby). Kúpna cena sa uhrádza na základe vystavenej zálohovej faktúry s uvedením správneho variabilného symbolu. Pokiaľ však kupujúci neuhradí príslušnú kúpnu cenu do 5 dní odo dňa doručenia danej zálohovej faktúry kupujúcemu, Predávajúci je márnym uplynutím tejto lehoty oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, a teda kúpna zmluva márnym uplynutím tejto lehoty sa od počiatku zrušuje. Zmluvné strany sú si povinné vydať všetko, čo si do okamihu zrušenia Kúpnej zmluvy plnili.
4.5. Identifikačné údaje k platbe budú uvedené v Objednávke. V prípade, ak kupujúci zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom alebo online platobnou kartou, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet Predávajúceho. Predávajúci je povinný vybaviť Objednávku, v prípade úhrady kúpnej ceny bezhotovostným prevodom alebo v prípade úhrady kúpnej ceny online platobnou kartou, až po riadnej úhrade kúpnej ceny za Tovar a nákladov na poštovné, na prepravu a balné. Predošlá veta neplatí pri úhrade kúpnej ceny formou dobierky.
5. Dodanie produktov
5.1. Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu tovary, alebo služby v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle čl. 2.5. týchto VOP. Zvyčajná lehota kedy Predávajúci tovar, alebo službu expeduje je však 5 pracovných dní odo dňa odoslania objednávky Kupujúcim v zmysle článku 2.1 a nasl. týchto VOP.
5.2. Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty prípadne služby.
5.3. Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim v Objednávke.
5.4. Dodanie produktu Predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám Kupujúceho (alebo Kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností bližšie uvedené v bode 7.2 týchto VOP).
5.5. Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu). Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení Objednávky Predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak Kupujúci Tovar neprevezme do 5 pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v Kúpnej zmluve, vzniká Predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie Objednávky. Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu náklady na dopravu. Po uplynutí 5 pracovných dní odo dňa kedy bol Kupujúci povinný tovar prevziať, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy a predať Tovar tretej osobe. Následne Predávajúci vyzve kupujúceho prostredníctvom kontaktných údajov, ktoré kupujúci uviedol v objednávke, na uhradenie vzniknutých nákladov súvisiacich s neúspešným doručením (najmä poštovné a balné).
6.Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
6.1. Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na Kupujúceho až jeho riadnym prevzatím, pričom nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej / splnomocnenej tretej osoby.
6.2. Vlastnícke právo prechádza z Predávajúceho na Kupujúceho momentom doručenia a riadneho prevzatia tovaru, alebo služby Kupujúcim.
7. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu
7.1. Prepravné náklady Predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu uvedeného na Internetovom obchode.
7.2. Predávajúci uvádza nasledovné možnosti dodania Tovaru: Doprava kuriérskou spoločnosťou Packeta v rámci krajín Európskej Únie. Vyzdvihnutie Tovaru Kupujúcim adrese predajne Predávajúceho: Janka Jesenského 2183, 955 01 Topoľčany, Slovenská republika.
7.3. Cena za poštovné, náklady na dopravu a balné sa účtuje nasledovne: cenník dopravy TU
8. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
8.1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom je v zmysle § 19 ods. 1 v spojení s § 20 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 30 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
8.2. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy Kupujúci informuje Predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením napríklad listom zaslaným poštou na adresu Predávajúceho alebo e-mailom na adrese obchod@bonndi.sk Na tento účel môže Kupujúci použiť formulár odstúpenia od zmluvy.
8.3. Po odstúpení od zmluvy je Kupujúci povinný vrátiť Predávajúcemu zakúpený tovar. Tovar musí byť v pôvodnom stave, bez známok opotrebovania alebo poškodenia, vrátane kompletného príslušenstva a dokumentácie, ak táto bola súčasťou balenia. Kupujúci zodpovedá za znehodnotenie tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než je nevyhnutné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade nedodržania týchto podmienok je Predávajúci oprávnený odmietnuť vrátenie platby Kupujúcemu a tovar
8.4. Po odstúpení od zmluvy a vrátení nepoškodeného a inak nezávadného tovaru podľa bodu 8.3 Kupujúcim Predávajúci vráti Kupujúcemu všetky platby, ktoré Kupujúci uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru Kupujúcemu. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ktoré vznikli, ak si Kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Platby budú Kupujúcemu vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď Predávajúci obdrží oznámenie Kupujúceho o odstúpení od zmluvy. Vrátenie platieb bude uskutočnené rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri úhrade, pokiaľ Kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
8.5. Náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa bodu 8.1. týchto obchodných podmienok a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty znáša Kupujúci.
8.6. Kupujúci je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby.
9. Ochrana spotrebiteľa
9.1. Ochrana spotrebiteľa sa uplatňuje len v prípade, ak je Kupujúci spotrebiteľom podľa platného práva Slovenskej republiky.
9.2. Kupujúci prehlasuje, že pred odoslaním Objednávky mu Predávajúci oznámil informácie podľa § 5 a zákona o ochrane spotrebiteľa najmä:
- hlavné vlastnosti produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu a forme poskytnutia informácií,
- obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná,
- telefónne číslo obchodníka,
- predajnú cenu produktu, spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred,
- podmienky plnenia, platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt,
- existenciu a dĺžku trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a dostupnosť spotrebiteľskej záruky, ak ju obchodník alebo výrobca poskytuje,
- existenciu a dĺžku trvania zodpovednosti za vady služby a postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby,
- poučenie o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov
9.3. Kupujúci prehlasuje, že pred odoslaním Objednávky mu Predávajúci oznámil informácie podľa § 15 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, najmä:
- adresu elektronickej pošty obchodníka,
- iný prostriedok online komunikácie, ktorý umožňuje spotrebiteľovi uchovávať na trvanlivom médiu obsah písomnej komunikácie s obchodníkom vrátane dátumu a času komunikácie, ak ho obchodník využíva na komunikáciu so spotrebiteľom,
- adresu obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet, ak ide o adresu odlišnú od adresy podľa § 5 ods. 1 písm. b),
- poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; vrátane vzorového formuláru
- poučenie o povinnosti spotrebiteľa znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1, a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,
- poučenie o povinnosti spotrebiteľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 21 ods. 5, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy podľa § 19 ods. 1, ktorej predmetom je poskytnutie služby, po udelení výslovného súhlasu obchodníkovi podľa § 17 ods. 10 písm. c),
- poučenie o tom, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, alebo poučenie o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
- poučenie o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach ich poskytnutia, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taká povinnosť.
9.4. Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na adresu: obchod@bonndi.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho uplatnenie zodpovednosti za vady, alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 10 pracovných dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej aj „ARS“) podľa zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Kupujúci – spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
9.5. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci – spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim – spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Podrobnejšie informácie o celej problematike sú upravené v zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, v Nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 a v Zákone o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho.
9.6. Používateľ Internetového obchodu berie na vedomie, že Internetový obchod, akýkoľvek a všetok jeho obsah, zobrazenie, layout, grafické prvky, zdrojové kódy a všetky informácie nachádzajúce sa na Internetovom obchode môžu byť predmetom ochrany autorských práv, poskytovanej najmä zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon, v znení neskorších predpisov, inými platnými predpismi, či predmetom know-how či obchodného tajomstva Predávajúceho. Akékoľvek použitie autorských diel dostupných na Internetovom obchode, obsahu či informácií, je bez výslovného písomného oprávnenia autora alebo vykonávateľa majetkových autorských práv alebo Predávajúceho zakázané.
10. Zodpovednosť predávajúceho za vady a reklamačné podmienky
10.1. Zodpovednosť predávajúceho za vady a podmienky reklamácie sa riadia príslušnými ustanoveniami reklamačného poriadku prijatého prevádzkovateľom a zverejnenom na Internetovom obchode.
11. Ochrana osobných údajov
Používatelia Internetového obchodu berú na vedomie, že počas ich návštevy Internetového obchodu môže dochádzať k spracúvaniu ich osobných údajov. Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v dokumente Informácie o ochrane osobných údajov.
Informácie o používaní súborov cookies sú uvedené v dokumente Zásady používania cookies na webovej stránke www.bonndi.sk
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto obchodné podmienky, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy.
12.2. Právne vzťahy medzi Predávajúcim a kupujúcim spotrebiteľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obč. zák.“), zákona č. 108/2044 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, ako aj inými súvisiacimi predpismi.
12.3. Právne vzťahy medzi Predávajúcim a kupujúcim podnikateľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka.
12.4. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.02.2025.